Результати ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики

02 лютого 2019 року в Київській інженерній гімназії відбувся III (міський) етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики. Олімпіада складалася з двох турів: теоретичного та практичного.  Загалом у змаганнях брали участь 457 учнів 8-11 класів навчальних закладів міста Києва та 112 учнів Українського фізико-математичного ліцею Київського національного університету імені Тараса Шевченка. До організації та проведення олімпіади було залучено 60 членів оргкомітету та 52 члени журі. Учасникам були запропоновані завдання, які охоплюють усі навчальні теми чинної програми та були пройдені на уроках фізики.

Можливі розв’язки завдань

Рішенням журі до наказу Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) “Про підсумки III (міського) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики у 2018/2019 навчальному році” рекомендований такий розподіл призових місць:

м. Київ 8 клас 9 клас 10 клас 11 клас
УФМЛ 8 клас 9 клас 10 клас 11 клас

Коршак Євген Васильович

Окремим рішенням журі були відзначені учні 10 класу УФМЛ КНУ ім. Т. Шевченка, які за результатами двох турів набрали максимальну кількість балів й посіли перші місця. Вони мають бути нагороджені цінними призами імені Євгена Васильовича Коршака, автора багатьох шкільних підручників, людини, яка протягом понад 40 років зробила вагомий внесок у розвиток учнівських олімпіад.

На прохання декану факультету радіофізики, електроніки та комп’ютерних систем КНУ ім. Т.Шевченка просимо переможців 10-х та 11-х класів надати за цим посиланням певну інформацію для організації подальшої співпраці.

83 comments

  1. Людмила сказав:

    Вадиме Володимировичу! Доброго дня!Я трохи не зрозуміла, як нараховувалися бали під час розрахунків результатів, зокрема учням 11 класу, за яким критерієм і формулою. Просто не зрозуміло як обрано пріоритет. за теоретичний тур учень отримав 28 балів за практичний 8, разом 30 а не 36. У другого учня теоретичний 32, практичний 4, разом 34 і так у всього списку учнів.
    Буду вдячна за відповідь та пояснення.

  2. Сергей сказав:

    Прошу опубликуйте критерии оценивания практического тура за 9 клас. Результаты ОЧЕНЬ странные. Многим детям которые прекрасно написали теорию, за практику проставлены низкие балы и наоборот. Задания практики элементарные…..

  3. Данило сказав:

    Доброго дня. Я хочу піти на апеляцію з теоретичної частини, але у формі реєстрації практична частина є обов’язковою для заповнення. Яким чином можна зареєструватися лише на апеляцію з теоретичної частини?

  4. Учасник олімпіад сказав:

    Доброго дня!В математичних олімпіадах учні,що минулого року посіли якесь місце на 4-му етапі(Всеукраїнська олімпіада) і в цьому році зайняли хоча б 3-тє місце на 3-му етапі (міська олімпіада) запрошуються
    на відбірково-тренувальні збори.Чи є таке у фізичних олімпіадах?Дякую за відповідь.

    • Ні. Ми не порушуємо чинне Положення, як роблять це математики.

      • математик сказав:

        Не знаю про яке порушення положення з математики Ви говорите, чинне положення знаходиться за посиланням https://matholymp.org.ua/_files/483b1a2e83/selection-protokol.pdf і у ньому якраз-таки прописано запрошувати на відбірково-тренувальні збори, тобто запрошуючи відповідних учасників журі притримується Положення а не порушує його.

        Зрозуміло, що у фізиків є своє положення і у ньому може бути написано інакше, але попрошу Вас не звинувачувати математиків у тому, у чому вони не винні.

        • Це ми не знаємо на який документ ви посилаєтесь та ким він затверджений. “Умови проведення І, II та III етапів учнівських олімпіад з навчальних предметів у місті Києві” знаходяться за цим посиланням. Зверніть увагу на п. 5.1. Навіть у розділі 3 “Особливі умови проведення
          III (міського) етапу учнівських олімпіад з математики” жодного слова про ВТЗ немає. Також уважно прочитайте чинне Положення, яке знаходиться у розділі “Нормативні документи”. Дякуємо.

          • Иван сказав:

            А что с пунктом 2.12 “Учні, які не брали участі в ІІ етапі, до ІІІ етапу не допускаються.”?

          • Те саме, що й з пунктом 2.13 🙂 Ми згодні, що в документі та за фактом є певна неузгодженість. ЇЇ немає бути й вона має бути усунута. Проте, це вже поза межами нашої компетентності 🙁

        • Надія Кудюкова сказав:

          Как бывшая учит. математики с большим стажем, а ныне бабушка ребенка-участника олимпиад, открыто говорю: на олимпиадах по математике происходит черт знает что из года в год, в том числе и “сливы” решений. Приходилось слышать от родителей на выходе : “Ну что, попались те задания, которые мы решали?” и от членов апелляционной комиссии : “Ты умный мальчик, у тебя правильное решение, но Рублев дал именно такое и мы не имеем права проверять другое”. На олимпиадах по физике и близко такого нет, за что спасибо всем организаторам.

  5. Евгений сказав:

    Добрый вечер, на сайте указано, что формулу изменили, но мои результаты (Мормуль Евгений) всё ещё имеют ошибку, не учтено 1 задание практического тура, исправьте пожалуйста

  6. Ольга сказав:

    вообще критерии оценивания должны быть едиными для всех для каждой задачи и они должны быть известны жюри до выставления результатов. А так, это все очень субъективно, когда критерии оценивания не опубликованы, можно каждому на аппеляции рассказать что-то свое

    • По-перше, що ви маєте на увазі під терміном “критерії оцінювання”? Вкрай складно членам журі напрацювати критерії оцінювання, якщо вони не бачать самі умови. А з умовами вони знайомляться у день проведення олімпіади. Дякуємо.

  7. Тетяна сказав:

    Доброго вечора. Питання стосовно першої задачі 8 класу: прохання пояснити, як отримали результат 150с, якщо при підстановці у формулу числових значень відстаней та швидкостей значення складає 1050с. Можливо, відстані 18 км та 14 км вказані невірно (при значеннях 1,8 км та 1,4 км результат дійсно становить 150с). Дякую

    • Дякуємо за зауваження. Ось чому ми не поспішаємо публікувати можливі розв’язки, бо треба все ретельно перевірити. Журі обов’язково врахує зауваження та зробить відповідні висновки.

  8. Игорь сказав:

    Подскажите когда будет апелляция, дата и место указанны, однако мне не удалось найти где указанно время.

  9. Сергей сказав:

    7. Під час перевірки робіт рекомендовано дотримуватись таких критеріїв:
    Бали Правильність (помилковість) розв’язку
    10 Повний правильний розв’язок
    8-9 Правильний розв’язок, але є незначні недоліки, які не впливають на правильний результат
    6-7 Розв’язок загалом правильний, проте містить суттєві математичні помилки
    5 Знайдений розв’язок є правильним лише за певних умов. Не всі можливі умови чи випадки враховані
    2-3 Є розуміння моделі, але математичний опис (рівняння, схеми, графіки тощо) чи тлумачення її не надають можливості досягти правильного результату
    1 Наведені окремі рівняння, що відносяться до суті завдання, проте розв’язок відсутній або є помилковим
    0 Розв’язок неправильний або відсутній

    Скажите жюри в курсе рекомендованых Министерством критериев оценивания работ?

  10. Владислав сказав:

    Доброго дня! Підскажіть будь-ласка о котрій годині відбудеться апеляція.

  11. Ігор сказав:

    Прошу звернути увагу на можливий розв’язок 1 завдання 9 класу. При підстановці значень відстаней та швидкостей допущено помилки, результатом не може бути 150 секунд. Перевірте будь ласка, оскільки це може вплинути на призові місця. У рішенні задачі майже на 100% був впевнений

  12. Володимир сказав:

    Пане Вадим!
    Скажіть будь ласка, яка кількість учасників команди ІV етапу по класах в цьому році від м.Київ?

    Дякую.

  13. Олена сказав:

    Дякую організаторам олімпіади з фізики, що не відбиваєте бажання приймати участь у ній, на відміну від математики, в якій син після апеляцій і “результатів” минулих років навідріз відмовився йти на міський етап.

  14. Андрій сказав:

    Доброго вечора, пане Вадиме! Можна дізнатися, що мається на увазі “записатися на апеляцію дистанційно”? Це означає, що ти відправляєш Google Form’y і чекаєш, доки все перевіриться без твоєї 🙂 участі; чи ти все одно приїжджаєш до місця проведення олімпіади, щоб вживу проапелювати?
    Завчасно вибачте, за дещо дурне запитання: просто такі новинки з Google Forms бачу вперше 😀

    • 🙂 🙂 Дистанційно означає, що ми маємо час заздалегідь підготувати ваші роботи до перегляду. Звісно у вашій присутності. Більше, ви маєте обов’язково написати заяву, бо без неї ніхто до апеляції не допустить. Зразок заяви див. у розділі “Рекомендації до ІІІ етапу”.

  15. Игорь сказав:

    Может стоит прекратить это обсуждение кто хуже математики или физики. Мой ребенок ходит на обе олимпиады и ни в одной из них не возникало описываемых проблем. Да есть различия, но везде условия проведения из года в год одинаковые и везде к ним можно привыкнуть и играть по правилам. И на физике и на математике апелляция и туры проходят отлично. Про истории со сливом заданий и прочий бред вообще молчу. Мы точно на сайте Института последипломного педагогического образования? У меня есть просьба мамы и бабушки попридержите свои фантазии не устраивайте из образования базар. Организаторам олимпиад большое спасибо за труд.

    • Надія Кудюкова сказав:

      Ха-ха-ха! Себя узнали? Или высказывать свое мнение имеете право только вы? Да, на математике – полный беспредел.

  16. Буяло Діма сказав:

    Я не розумію, чому у можливих розв’язках задач 8го класу у розв’язку першої задачі відповідь, на мою думку правильна і це можна перевірити за вашої формули, яку ви навели у розв’язках, а у можливих розв’язках задач 9го класа та сама задача має іншу відповідь.

  17. Олена сказав:

    Розмови то ми ці припинимо. Але,шановний Ігорю, якщо Ви не стикалися з цими проблемами, то Вашій дитині поки що щастило…і Вам важко зрозуміти, але все ще може бути попереду…Тепер точно вже свій спіч припиняю.

  18. Учасник сказав:

    Добрий день, чи можна відмінити одну задачу з заяви на апеляцію, якщо передумав?

  19. Игорь сказав:

    Как вы передергиваете, по вашей ссылке не статья, а интервью и если вы его послушаете полностью, а не будете искать только то что вам понравилось. Он говорит о роли образования и что олимпиады не нужны всем, что олимпиада это игра для избранных, “олимпиадники – это люди которые отдают этому жизнь”. Нытикам и слабакам которых поддерживают бабушки и мамы в их нытье в олимпиадах не место. Родители должны поддерживать стремление стать лучше, а не стремление найти почему виноваты все остальные кроме вас и ваших слабостей.
    По математике в Киеве существует олимпиадное движение где олимпиадники прошлых лет передают свой опыт детям которые этого хотят. По физике к сожалению я таких кружков не знаю. Именно поэтому выступать на олимпиадах по физике проще чем по математике. Топы в математике имеют заоблачный уровень для детей которые просто занимаются в школе. На олимпиаде по физике школьного уровня достаточно для первого места на городе. Хорошо это или плохо решит каждый для себя.

  20. Учасник сказав:

    Доброй день, як відмінити одну задачу з заяви на апеляцію, якщо передумав?

  21. Олександр сказав:

    Доброго дня, пане Вадиме!
    Підкажіть, будь ласка:
    1. електронну форму заяви на апеляцію заповнив. Оригінал потрібно привезти з собою безпосередньо на апеляцію?
    2. початок апеляції на 15:00 в Інженерній гімназії?
    3. в якій формі відбувається апеляція: жива черга, електронна черга?
    Дякую!

  22. Надія Кудюкова сказав:

    Шановний Вадиме! Скажіть, будь ласка, хто має право брати участь в Республіканській олімпіаді з фізики і в якому місті ця олімпіада буде проводитись?Дякую.

    • У цьому році олімпіада буде в м. Херсоні. До команди будуть зараховані учні, які переможуть у відбірково-тренувальних зборах. Остаточне рішення щодо складу команди будуть приймати члени журі. Дякуємо.

  23. Віталій сказав:

    Дайте відповіді, будь ласка,на наступне запитання:якщо роботи зашифровуються,як на апеляції можна сказати, що саме в цій роботі перевіряючий пам`ятає начебто іншу відповідь, а не ту, що фізично стоїть у роботі і яку бачать усі?
    І тому оцінки переглядати не будуть. Бо не хочуть.
    153 зашифрованих робіт,і це тільки одна паралель. Навіть у підрахунку остаточних балів Ви робили математичні помилки у додаванні.
    А потім, погрожуючи дискваліфікацією, закриваєте, вибачте, рота дитині,яка намагається відстояти свій результат.
    Я з власного досвіду перевірки ДІСНО ЗАШИФРОВАНИХ РОБІТ (а роблю я це вже багато років на вступних випробуваннях) можу стверджувати, що це неможливо запам’ятати конкретну роботу.
    Відповідно, виникає підозра, що роботи перевіряються не зашифрованими.
    І як можна погрожувати дискваліфікацією на свій власний розсуд вже на апеляції?
    Дякую

    • 1. З самого питання випливає, що звертається не учасник, а хтось до нього близький і той, хто не був присутній на апеляції. Чи можна ґрунтувати свої підозри лише зі слів дитини? Навіть не бачивши самої роботи?
      2. Яке відношення має помилка у формулі додавання до змісту розмови?
      3. Роботу дійсно можна не запам’ятати. Проте, робота яка має ознаки, що впадають в очі дуже добре запам’ятовується. І те, чого в характерній роботі не було, а потім з’явилося іншим кольором у розв’язку, так само звернуло на себе увагу.

  24. Олеся сказав:

    а когда и где проходят отборы?

  25. Матиндюк сказав:

    Очень хорошее проведение олимпиады и сами задания, только немного не поняла чем плохи математические олимпиады? Наличием критериев, помогающих честно оценивать участников? Лично я считаю что олимпиады по математике довольно высокого уровня. Подскажите пожалуйста, чем они не такие?

    • Перепрошуємо. Ми не збираємось на сторінках сайту обговорювати хто кращий або інші олімпіади. Усі коментарі щодо перебігу олімпіад з інших предметів будуть видалятися. Це майданчик для обговорення лише фізичної олімпіади. Будемо вдячні за пропозиції, конструктивну критику саме олімпіади з фізики. Дякуємо за розуміння.

  26. Эдуард сказав:

    Проверьте,пожалуйста, итоговые балы у Фомичева Андрея – 10 класс. До апелляции по практическим задачам было две пятерки, после апелляции – две шестерки. В итоговой таблице стоит только одна шестерка.. Сумма должна быть – 36 балов.

  27. Апеллянт сказав:

    Был на апелляции неприятно впечатлён отношением студентов к ученикам, которые пришли апеллировать. Дорогие старшие члены жюри, объясните Вашим студентам – членам жюри, что между учениками средней школы и студентами n-ного курса есть неБОЛЬШАЯ разница в знаниях. Я был очень неприятно поражен тем, что прямо во время апелляции моё решение высмеивалось прямо! при мне и во присутствии других членов жюри, типа «Ну, як це, як? ;)».Советую Студентам почитать книгу «Морально-этические нормы»!

  28. Будь-ласка,перевірте остаточні бали Григоренка Родіона(9клас), бо після апеляції за першу задачу мало стояти 6 балів але в результаті чомусь стоїть 4 бали.Де поділося 2 бали?Справжня оцінка 39 і вона входить в 2 місце а оцінка на сайті(37)не входить в 2 місце.Несправедливо виходить.Зверніть на це будь-ласка увагу!!!

  29. Учасник сказав:

    Доброго дня. Перевірте, будь ласка, остаточні бали Леонтьєва Марії (11 клас). До 4 задачі теоретичного туру після апеляції було додано 1 бал.

    • У відомості результатів з урахуванням апеляції за 4 задачу журі залишило оцінку 9. Щоб остаточно з’ясувати треба подивитись саму роботу й заяву на апеляцію щодо рішення журі. Це буде зроблено протягом дня. Дякуємо.

    • Перепрошуємо. По 4 задачі теоретичного туру ви не апелювали. А по 2 задачі практичного туру дійсно оцінку підвищили на 1 бал. Помилку виправили, хоча вона нічого не змінює у розподілі призових місць. Дякуємо.

  30. Олена сказав:

    Добрий день, на апеляції дитині добавили 3 бали, а в ітогових результатах ми бачимо плюс 2 бала. Після апеляції жюрі ще раз обговорювало и могло змінити бали?

    • Ні. Без присутності учасника члени журі змінити оцінку не могли. Ми перевіримо та у разі помилки виправимо. Дякуємо.

    • Якщо мова йде про учня 8 касу, то відповідно до відомості з апеляції оцінка збільшена на 2 бали. Будемо дивитись протягом дня саму роботу та заяву дитини. Дякуємо.

      • Олена сказав:

        Дякую дуже за відповідь і за організацію олімпіади! Так, мова йде про учня 8-го класу. Але це не критично, цей бал ні на що не впливає. Просто він перший раз на апеляції з фізики і тому хотіли уточнити. Йому показалось, що йому добавили 3. Ну може помилився.

  31. Володимир сказав:

    Доброго дня, пане Вадиме!
    Скажіть, будь ласка, а графік відбору (місце, день та час) буде на сайті, чи тільки перебіг відбору? Чи дітям будуть повідомляти через школи?

  32. учасник сказав:

    На апеляції 2-ї задачі 9-го класу я, як і дехто ще стикнувся з проблемою. Член журі, що єдиний відповідав за цю задачу навіть не став мене слухати, а лише казати щось своє і погрожувати, що зараз взагалі поставить 3 бали. Взагалі він сказав, що моя робота на 1 бал, проте просто так вирішив додати ще 5 балів. Через це абсолютно правильну на мою думку роботу я навіть не мав можливості апелювати, бо член журі мене не слухав. Таким чином моя “апеляція” цієї задачі продовжилася менше 10 хвилин. Мабуть член журі кудись поспішав…

    • Ви мали можливість звернутись до керівника групи, голови журі, експерта-консультанта олімпіади. Вони всі були на місці й для цього чергували. Ви звернулись до них? Робити висновки на підставі вашої думки ми не можемо. Перепрошуємо.

      • учасник сказав:

        Так, ми підходили невеликою групою 9-кламників і нам сказали, що в цій ситуації вже нічого не поробиш.

  33. Надія Кудюкова сказав:

    Шановний Вадиме! Коли будуть результати Республіканської олімпіади ? Дякую.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*