Досвід Салмана Хана

Що таке Академія Хана ?

лого Khan AcademyНасправді Академія Хана – це міжнародна освітня мережа. Її засновник і «гуру» Салман Хан почав з того, що колись пояснював матеріал шкільної програми своїм двоюрідним братам та сестрам і так захопився цією ідеєю, що з часом вирішив робити освітні відео та розміщувати результати своєї праці на каналі YouTube.

Це почалося в 2006 році. Відео були у відкритому доступі, та їх міг побачити хто завгодно. З часом ті, хто з ними ознайомилися, почали писати Салману листи подяки. В них говорилося: «Я думаю, за останні три тижні я дізнався про математику більше, ніж за чотири роки середньої школи», «Коли дивишся відео, тобі все стає зрозуміло», «Завдяки роликам Академії я здав купу тестів»…

І це надихнуло Салмана створювати все нові і нові відео. Вони неформальні, жартівливі, цікаві, ніби навчальний матеріал пояснює не вчитель, а старший брат. Можливо, в цьому і полягав головний його секрет?

Тому що через деякий час відео Салмана Хана почали дивитися тисячі людей з усього світу. Засновник компанії Microsoft Білл Гейтс сказав: «Те, що робить Хан – приголомшливо! Я вважаю його основоположником руху на підтримку використання технологій для того, щоб дозволити більшій кількості людей вчитися і перевіряти свій рівень знань. Це початок революції!».

НАЙВАЖЧЕ ПОЯСНИТИ НАЙПРОСТІШІ РЕЧІ. АЛЕ ХАНУ ЦЕ ВДАЛОСЯ ЗРОБИТИ

Уроки Салмана Хана (а їх уже більше двох тисяч) невеликі, тривалістю від 5 до 15 хвилин. Вони присвячені різним предметам, темам і дисциплінам: алгебрі, арифметиці, геометрії, банківській справі, біології, фізиці, хімії, астрономії, економіці та фінансам, історії, статистиці та багатьом іншим. Тільки уявіть собі, це ціла бібліотека! Все будується від простого до складного, буквально від прикладу «двічі два – чотири» до університетського курсу вищої математики.

Навчання проходить у формі комп’ютерної гри – там є підказки, бали, рівні… Всі завдання розбиті на модулі. Ви можете побачити графік особистого прогресу, те, скільки відео ви подивилися, який ваш рівень знань з того чи іншого навчального предмету і наскільки він поліпшується, скільки часу ви присвятили перегляду відео та виконанню завдань. І є інша карта – для ваших батьків або наставників. На ній вони можуть подивитися, які теми з усього курсу ви пройшли і скільки часу цьому приділили. Найдивовижніше те, що по кожному із завдань відображаються всі проблеми і помилки, які ви допустили! Тому в будь-який час ви можете їх переглянути та проаналізувати. При цьому зробити це самостійно, не червоніючи перед усім класом біля дошки під час роботи над помилками.

Карта тем на сайті Академії Хана виглядає як зоряне небо. І ваші знання – це дійсно сузір’я, де є найяскравіші зірки, є ті, які ще не горять на небосхилі, але все можливо. Завдяки урокам Хана…

«… І ЗАЛИШАЄТЬСЯ ЛИШЕ НАТИСНУТИ – ОСЬ ТАК!»

Салман Khan AcademyНе дивно, що уроки та лекції Салмана так подобаються дітям, яким набридли монотонні голоси, які вони чують щодня. Тому вони сприймають Салмана скоріше як друга, однолітка. Дітвора завжди хоче пограти, нехай навіть з цифрами або трикутниками. Відео Хана присвячені якійсь одній маленькій проблемі, розв’язавши яку, учень може переходити до іншої, пов’язаної з нею. Матеріал постійно повторюється. Під час навчання кожен учень заробляє так звані «значки». У вас є можливість отримати «Метеорит», «Землю», «Місяць», «Сонце» і навіть «Чорну діру» (але останній значок дістається далеко не кожному, для того, щоб його заробити, треба проявити неабиякі здібності). Але мотивація спрацьовує!

Для того, щоб стати студентом Академії Хана, вам не потрібно здавати спеціальні вступні іспити, потрібно просто мати комп’ютер, Інтернет, обліковий запис в гуглі або в соціальній мережі «Facebook», і головне – бажання вчитися.

Матеріали Академії можна використовувати не тільки вдома, але і на уроці. Для цього у вчителя є спеціальний інструмент – графік, який показує прогрес кожного учня. Різними кольорами відображена робота в класі і вдома. І кожен учень при цьому може вчитися у своєму темпі.

ВПЕВНЕНИМИ КРОКАМИ, ЗІ СВІЖИМИ ДУМКАМИ В НОВЕ ЖИТТЯ…

За словами самого Хана, він хоче створити незалежну віртуальну школу, в якій зможуть навчатися всі, де можна буде підвищити свій рівень знань, послухати відгуки, отримати позначку, попрактикуватися… Салман хоче побудувати роботу таким чином, щоб кожен з учнів навчався в своєму темпі, а вчитель був би наставником.

Сучасні комп’ютерні технології зробили можливою ситуацію, коли Салман Хан створює повчальні відео в своєму будинку в Каліфорнії (США), їх потім дивляться люди з усього світу, у яких є комп’ютер і доступ до мережі Інтернет. «Що мене справді вражає, – це те, скільки листів я отримую з Близького Сходу, Латинської Америки, Ефіопії, Уганди. І це надихає мене робити по парі сотень відеороликів на рік», – ділиться Сал своїми враженнями.

ЯКЩО ВИ ВОЛОДІЄТЕ ЗНАННЯМИ, ДАЙТЕ ІНШИМ ЗАПАЛИТИ ВІД НИХ СВІТИЛЬНИКИ

КомандаПоступово до Хана приєдналися інші молоді люди, які підхопили його ідею всесвітньої освітньої мережі в Інтернеті. Зараз до складу команди входять 46 учасників. Ближче познайомитися з ними ви можете на сайті Академії Хана.

АКАДЕМІЯ ХАНА ДОСТУПНА УКРАЇНІ!

Отже, Салман Хан подарував мільйонам людей у ​​всьому світі такий простий спосіб навчання. А завдяки перекладам команди School Champion цей інструмент тепер став доступний і українською мовою.

Джерело

Посилання на статті з теми:

11 коментарів

  1. Милованова Дарина 0615 :

    Переглянула декілька відеоуроків. Не побачила занурення в математику. Доволі поверхневе викладення матеріалу, розраховане на середнього, дуже середнього учня. Мені було нудно. Але, я не дитина. Може дитині так і треба пояснювати матеріал. Чим більше, ми вчителі, захоплюємось картинками, тим більше ми віддаляємо дітей від справжньої науки. А мета досягається тоді, коли людина працює на межі своїх можливостей. Звичайно, учням легше сприймати візуалізований матеріал, але тоді це повинно бути на постійній основі, бо інакше це просто відпочинок посеред уроку. Треба мати на увазі, що термін показу і навантаження відеоуроків доцільно застосовувати до певного контингенту учнів. Діти повинні звикнути до різних методів роботи і не сприймати відеоуроки як гру. Мабуть я візьму щось для себе і використаю ресурс для підготовки до уроків в період чекання засобів демонстрації для їх відтворення.

  2. Лариса Лє :

    Ассоциативность,аналогия,наглядность..мало кто из учителей не применяет это.игра на уроках,особенно в 5-6 классе,это именно то,без чего дети не могут в полной мере воспринимать материал! Видео только подтвердило все мои догадки и ещё больше уверило в том,что я проработала правильно! опыт Шаталова..опорные сигналы..всё это оптимизирует учебный процесс и даёт толчёк к любопытству и желанию узнать еще больше.интерес к новому нужно всегда подогревать и ,как огонёк ,поддерживать на каждом уроке!хочу ещё сказать,что очень важно,что бы один учитель начинал работать в 5 классе и он же выпускал их в 11!

  3. Шаповалова Любов Вікторівна :

    Запити доби глобалізованого інформаційного суспільства вимагають від системи освіти не тільки озброєння учнів певною сумою знань, але й формування у компетенцій, які роблять їх конкурентноспроможними фахівцями у сучасному соціумі, а саме пізнавальної активності і самостійності, креативності, мобільності, здатності до визначення та знаходження оптимального шляху вирішення проблем. Надзвичайно ефективним для виконання цих завдань,на мою думку, є використання у навчальному процесі методики Салмана Хана. По-перше, ця методика приваблює учнів, тому що в основі її лежить використання сучасних інформаційних технологій. По-друге, ресурси навчальних матеріалів є доступними для дітей та студентів незалежно від місця їх помешкання або перебування, що сприяє розповсюдженню наукових знань. По-третє, самостійна робота учнів нагадує надзвичайно популярні в молодіжному середовищі комп’ютерні ігри тим, що учень самостійно рухається до перемоги, долаючи певні рівні і маючи змогу пройти їх повторно для кращого засвоєння. І врешті-решт, така домашня підготовка учнів вивільняє значні ресурси аудиторного часу від лекційного викладу для групової та інтерактивної роботи, практичних проблемно-пошукових вправ, що сприяє розвитку мисленнєвих здібностей дітей та підвищує рівень засвоєння знань та формування умінь і навичок школярів і студентів за рахунок активізації пізнавальної самостійності учнів.

  4. Максимова Наталія :

    З методикою знайома давно. Використовувати цікаво і можливо. Підготовка якісного матеріалу для учнів, враховуючи диференціацію знань, душе кропітка справа, займає багато часу. Крім власних знахідок часто використовую «заготовки», цікавий матеріал інших вчителів. Нажаль діти до сприйняття таких уроків готови більше, ніж вчителі до їх підготовки..

  5. Igor Karpatov :

    Саламан Хан настоящий патриот в сфере образования людей. Скрупулезно готовить
    уроки для интернет-учеников, на разные темы, по разным предметам, с учетом уровней знань, в игровой форме- это великолепно.Его уроки хорошее подспорье
    для тех, кому некому обратится за советом. Саламан, великолепный учитель и позитивный человек.

  6. Кудленко Наталя :

    Досить цікава ідея, в цій системі є велике але! Для індивідуального використання – це супер!!! Для використання в школі є багато труднощів… Не всі школи мають вільний WiFi, не в усіх класах є комп’ютери, не кожні батьки дозволять дитині принести гаджети в школу… Наша система освіти до цього не готова!!! І хто безкоштовно буде складати такі програми для учнів???

  7. Любка Е.Н. :

    Интересная модель образования будущего, которая может прийти на смену классно-урочной системе. Вот что предлагает Салман Хан, исходя из того, что обучение может быть построено по принципу его академии: каждый учится в своём темпе, изложение материала учителем не занимает более 15 минут, обучение всегда активно.

  8. Лариса :

    Уроки Саламан Хана для интернет-учеников, на разные темы по разным предметам с учетом уровней знаний, в игровой форме – это великолепная помощь для самообразования.
    Аналогия, наглядность, игры- многие учителя применяют это на уроках, без чего дети не могут в полной мере воспринимать материал.
    Возможно я возьму что-то для себя!

  9. Ирина Руденко :

    Идея всемирной образовательной системы в интернете интересна, но не всем доступна.Опыт Салмана Хана показывает, что видео-уроки помогают усвоить знания тем, кому тяжело в обучении.Спасибо ему за этот кропотливый труд.Заслуживает внимание концепция полного усвоения материала всеми учениками!Очень важно,что ученик,чувствующий свою личную ответственность за обучение всегда добивается максимального успеха.Опыт профессора Эрика Мазура, его идеи обучения студентов очень современны и актуальны.

  10. Племянник Аамира — Имран Хан — также известный голливудский актёр. Впервые он снялся в детской роли в фильме Аамира «Приговор».

  11. Окулова Марія Леонідівна :

    Методика легко сприймається учнями і на перших етапах може викликати більше труднощів саме у вчителів: кропітка підготовка до кожного уроку займе більше часу, ніж зазвичай.
    Але з часом переваги застосування цієї методики зможуть змінити ставлення до неї як до складної організаційно та технічно. Наявність великої бази вже готових матеріалів, які звісно будуть потребувати постійного вдосконалення, сприятиме розповсюдженню методики бо суттєво полегшать вчителю підготовчу роботу.

Залишити відповідь до Любка Е.Н. Скасувати відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*