Педагогічна майстерність у кінематографі

коллаж

«Він актор, але його глядачі й слухачі не аплодують йому. Він скульптор, але його роботи ніхто не бачить. Він лікар, але його пацієнти рідко дякують за лікування та не завжди хочуть лікуватися. Де ж йому взяти сили для щоденного натхнення? Лише в самому собі, тільки в  усвідомленні величі своєї справи», – так писав про вчителя  відомий письменник Симон Соловейчик.

032e63a9c7a1f851971d4e76c3cd4a2a_fullПрофесія педагога наближена до професії артиста, вченого, письменника. Урок інколи називають “театром одного актора”. Однак для актора сценарист пише сценарій, режисер допомагає під час репетицій, інші працівники – в оформленні сцени, освітленні, музичному супроводі. А вчитель одночасно і сценарист, і режисер, і постановник, і актор, який щодня ставить не один, а кілька спектаклів.  І весь цей спектр якостей учителя фокусується в короткому терміні – педагогічна майстерність. З приводу педагогічної майстерності можна багато говорити. Кожний буде вкладати власний зміст у це поняття і буде правий. Ми ж пропонуємо для висвітлення такого вкрай важливого і складного поняття звернутись за допомогою до кінематографа.

Кінематограф неодноразово звертався до “шкільної теми”. Освітній портал “Педагогічна преса” пропонує  20 найкращих фільмів з різних років та країн, у яких школа представлена у всій свої неоднозначності, а вчитель – у різних амплуа. Ми ж пропонуємо вам зробити неможливе – знайти час, відкласти справи, відпочити за переглядом і висловити свої думки щодо тих фільмів, які ми пропонуємо.

Порада! Не відкладайте на потім вираження своїх почуттів. Поділіться ними відразу після перегляду. Приємного перегляду!

1. “Імператорський клуб” (“The Emperor’s Club”, 2002).

Історія про давню помилку вчителя і про те, як і наскільки це впливає на життя учнів. Фільм про приватну школу із дуже аристократичним вчителем античної історії. Що цікаво – це спостерігати за тим, як вчитель історії намагається зацікавити школярів своїм предметом, його самовіддача, те, як він організовує процес.

2. “Товариство мертвих поетів” (“Dead Poets Society”, 1989)

Освітня драма викладача літератури. Аристократичний дух приватної школи для хлопчиків, базованої на чотирьох “стовпах”: Традиції. Честь. Дисципліна. Досконалість. Школа покликана не тільки виховувати, а й прищеплювати “правильні” погляди, які в майбутньому допоможуть привілейованим за походженням хлопчикам “стати на ноги” і досягти успіху в цій матеріалістичній реальності. Тут бунтар-вчитель. З першого ж свого дня в академії він пояснює новим учням, що життя швидкоплинне, тому вони повинні дотримуватись принципу Carpe diem – «Лови день». Ця класична стрічка швидше призначена для викладачів, які ніколи не повинні забувати, що вони є провідниками по життю для молодого покоління. На першій же лекції вчитель вимовляє проникливу промову про швидкоплинність життя і про те, що ані хвилини не можна витрачати даремно, на наступних заняттях – нехтує будь-якими навчальними програмами й в невимушеній манері завойовує авторитет у класі. Хлопчики починають зачитуватися віршами Волта Вітмена й організовують підпільний літературний гурток.

“Ловіть момент, юнаки. Зробіть своє життя екстраординарним”

3. Тріумф: історія Рона Кларка (“The Ron Clark Story”, 2006)

Цей фільм про те, як зацікавити дітей навчанням. Гумор та імпровізація – дуже потрібна штука у викладанні. А ще – вміння побачити лідера й діяти на клас через нього, побачити талант і підтримати його, адже це найбільше, що може учитель – побачити і розвинути талант. Цим самим він вселяє віру не тільки в дитину, але і в її батьків…

“Кожен день в цьому класі ми вчимо речі, які набагато важливіші за все, що написано в підручниках. Я вчу вас, а ви вчіть мене, а разом ми вчимося любити вчитися “.

4. Лялечка (Мосфільм, 1988)

У шістнадцять років Таня Серебрякова стала чемпіонкою світу зі спортивної гімнастики. Однак на престижних змаганнях вона травмувалася. На жаль, пошкодження хребта виявилося дуже серйозним, і колишня чемпіонка отримала «вільну». Відтепер вона вже ніколи не зможе займатися гімнастикою. Тому Таня приїжджає до мами в провінційне місто і стає ученицею дев’ятого класу. На жаль, екс-спортсменка, відірвана через спорт від життя, не може зрозуміти реальних речей, тому у неї виникає серйозний конфлікт з класом і класним керівником …

1296745240_poster020

5. “Перед класом” (“Front of the Class”, 2008)

Фільм, у якому акцент зміщено зі школи в цілому на конкретного учителя, тобто учня. Одним словом, розповідається про те, як учень із синдромом Туретта – досить рідкісний розлад, який характеризується різкими рухами, – спершу захотів, а згодом став учителем. І дуже успішним! У головного героя фільму синдром Туретта виражений настільки, що його неодноразово просили полишити кафе, кінотеатр – бо він заважав іншим, дратував їх своїми звуками, видався дивакуватим і навіть ненормальним… Вчителі у школі змушували його відсідати спиною до класу, бо вважали, що він зриває уроки. Тож він захотів стати учителем, якого йому бракувало – який зрозуміє і прийме тебе таким, як ти є…

6. “Хористи” (“Les Choristes”, 2004)

Фільм про притулок для важких підлітків у Франції після Другої світової війни. Директор школи тримає всіх у жорсткій дисципліні – не тільки дітей, але й вихователів. Його “педагогічний” принцип –  жорстка дисципліна і покарання за її порушення. Атмосфера у школі важка, у всій красі проявляється принцип “я дорослий – ти малий, я все – ти нічого”. Новий вихователь – композитор, який не через хороше життя прийшов викладати у таку складну школу, він не є бунтарем і підкоряється правилам школи, але водночас він сповідує інші принципи виховання – то строгістю, то добротою знаходить спільну мову із хлопчиками. Вчитель пропонує організувати шкільний хор – і музика стає лікувальною не тільки для дітей, а й для нього.

7. “Письменники свободи” (“Freedom Writers”, 2006)

Молода вчителька англійської мови прийшла викладати у дуже непросту школу в “неблагополучному” районі де навчаються дуже непрості підлітки. Діти, у яких різний світогляд, колір шкіри та історичні образи, які вважають, що їхні однокласники – такі ж, як і вони, з родин, в яких часто немає грошей, яких можуть виселити й в яких немає грошей на освіту для своїх дітей. Ці діти йдуть поганою дорогою, і це намагається змінити їхня вчителька. Фільм про результат реформи освіти в США у кінці 90-х. Діти, які представляють різні соціальні групи, відтепер навчаються разом. Нібито хороша мета. Але в результаті “війна” з вулиць переходить у школу – діти тримаються разом зі “своїми”, а більша частина однокласників для них – вороги. Це нагадує бомбу, яка має от-от вибухнути…

86 коментарів

  1. Милованова Дарина 0615 :

    Доцільно звернути увагу на те, що модуль “Педагогічна майстерність” є одним з найцікавіших. Після прегляду трьох фільмів , я хочу коротенько прокоментувати кожен зних.
    1. ” Імператорський клуб”. Геніальна робота . Під час перегляду ставила себе на місце головного героя. Змушена була задуматися над делікатними моментами, які досить часто виникають в нашій практиці. І чесно скажу, що не знаю, як би я поступила на місці Вчителя.
    “Ни одно доброе дело не остается безнаказанным”.
    2. ” Перед класом”
    Дуже багато виникає думок і питань.
    Як треба образити людину, щоб вона досягнула таких успіхів?
    Під якою щасливою зіркою треба народитися, щоб зустріти когось, хто тобі реально може дати шанс?
    Який треба мати талант, щоб в двадцять с хвостиком років стати вчителем року?
    Коли вже наша адміністрація та інспектори будуть дивитися реальні уроки, а не театральну постановку під назвою “Урок” .
    3.”Товариство мертвих поетів”
    Шквал емоцій.
    Ти винен в тому, що ти не робив?
    Ти винен в тому, що ти їх навчив?
    Ти винен в тому, що батько той – дурень?
    Ти винен в усьому, учителю любий.

    Як закінчу передивлятися все, що запропоновано, напишу ще коментарі.

  2. Marina :

    Дуже сподобалась підбірка фільмів. Теми, що затронуті в них, завжди будуть актуальними. На мою думку, і учні переглянули б їх з зацікавленістю.

  3. Галина :

    Хочеться подякувати за добірку фільмів. Подивилася фільм Письменники свободи. Можна сказати, що фільм втілює на екрані вислів “Ми всі різні, але ми разом”, проте безумовно для цього повинен бути поруч талановитий наставник! Думаю, що кожен зможе для себе зробити висновки, щоб ставати досконалішим!

  4. Юлія :

    Приємно, що наша публікація має такий резонанс. Сподіваємось, що і ця буде цікава для вашої аудиторії! http://pedpresa.ua/130359-chy-vplyvaye-vik-vchytelya-na-yakist-pidgotovky-uchnya.html

  5. Милованова Дарина 0615 :

    Під враженням кінострічки “Тріумф. Історія Рона Кларка”, пишу цей коментар. Сильно. Дуже вражає. Під час розмови з колегами, часто висловлювання ” Та що ти зних хочешь? Зібрали в цьому класі бог зна що. Там не можливо працювати. Вони ж тупі. По них лікарня сумує.” буквально ріже слух. Не вони, шановні колеги,звертаюсь до них, Ми…

  6. Бондарєв Ігор :

    “Імператорський клуб”.
    Дії вчителя підсилили болісну амбітність учня та його цілеспрямованість “робити те, що він вважає за потрібне, що б отримати те, що йому потрібно” без жодних принципів та вагань. Правда, скоріше за все, це дало учню змогу утримати статок, він не бідує, і в подальшому стане сенатором …

  7. Бондарєв Ігор :

    “Товариство мертвих поетів”.
    Один учень загинув, іншого – вигнали зі школи, вчителя звільнили, решта учнів отримали досвід відстоювання своєї думки. Ціна цього досвіду – життя їхнього друга. Чи вартий цей досвід життя людини? Чи зможе пересічний вчитель взяти на себе таку відповідальність? Та чи потрібно це?

  8. Милованова Дарина 0615 :

    Только что закончила смотреть “Писатели свободы”. Перешла на русский язык, чтобы точнее выразить свое впечатление. Невольно ставишь себя на место главной героини. Хватило ли у тебя бы мужества просто войти в этот класс? А научить смогла бы? А воспитать, а полюбить?

    То мало времени, то программа поджимает, то условия не позволяют. А в этом ли дело? Может самое главное в желании? Зажги свечу в темной комнате, дай волю чувстам излиться на бумагу, загадай желание и скажи тост. Измени себя и мир изменится вокруг тебя.

  9. Желевская :

    О “Куколке”: такие подростки были и есть в любом классе. Постоянное желание делать все по своему, подчинять себе не только одноклассников, но и учителей.А если не удается- идти по “трупам”,совершая подлые поступки. Любить только себя, ненавидеть все вокруг. У них радость жизни – это унижение кого-либо! В их сердце нет доброты, они уже выросли из штанишек “детства”. “Это человек-подлец”, в полном смысле этого слова!

  10. Марія Пугачова :

    Сподобалася підбірка фільмів, кожен з них “зачепив” та змусив задуматись. Дякую!

  11. Желевская :

    “Хористы”: разные поколения детей по разному воспринимают доброту и человеческое отношение к ним со стороны учителя! Если в то время слово “виноват” было созвучно слову “нельзя” и дети понимали и осознавали это, то в наше время эти слова потеряли свое содержание и смысл. Души тех детей были открыты для доброты.

  12. Желевская :

    “Перед классом”: фильм оптимистичный. Осадок тяжести остается. Реальный главный герой – целенаправленная личность. Нам показали только вершину айсберга. Почему бы не посмотреть “Когда я стану великаном”?

  13. Милованова Дарина 0615 :

    “Хористы”. Аж не верится, что дети так быстро пустили в свои сердца Учителя. Фильм похож на сказку, рассказаную бабушкой перед сном. Предугадать можно каждый сюжет. В жизни так не бывает. Но фильм добрый, светлый и простой, как и главный герой.

  14. Милованова Дарина 0615 :

    Фильм “Куколка”. Просмотрен. Без коментариев.

  15. Marina :

    В фильме “Хористы” легко прослеживается за какое главное качество дети любят учителей – за доброту, к сожалению это уже не совсем применимо к нынешнему покалению.

  16. Marina :

    Просмотрев фильм “Куколка” становится понятным, что наверное, мы недооцениваем степень одиночества наших детей и степень их сегодняшней растерянности перед жизнью. На вопрос, почему некоторые молодые зрители сейчас выбирают в героини именно Таню Серебрякову, ответ может быть только один — потому что эта девочка несчастна. Потому что она страдает. Эмоции от просмотра не совсем приятные.

  17. Marina :

    Понравился фильм “Триумф”. С детьми, когда у них начинается переходный возраст и они стараются самоутвердиться, действительно очень трудно. И очень не многим удается понять ребенка и тем более помочь ему выбрать верный путь.
    Эта история рассказывает нам, о том, что дисциплина играет не последнюю роль в воспитании детей и о том, как важны правила и их соблюдение.

  18. Marina :

    Из этой подборки фильмов для себя можно подчеркнуть много важных моментов об отношении к детям и об отношении детей к учителю. Взять во внимание допущенные ошибки и не повторять их.

  19. Ирина :

    Просмотрела два фильма: “Куколка” и “Писатели свободы”.Просматривая эти фильмы пыталась поставить себя на место того учителя и понять, как бы я поступила на их месте, как бы находила общий язык с классом? “Куколка” оставляет тяжелый осадок.А “Писатели свободы” помогают понять, что учитель играет не последнюю роль в судьбе детей.Все зависит от умения найти подход и, как нам говорили на лекции, умения заключить “контракт”

  20. Володимир :

    Щойно переглянув фільм “Імператорський клуб” і…переконався в тому, що не варто надавати певні переваги учню зі стійко-зарозумілими рисами характеру…все ж таки вчителю потрібно вчасно зупинитися і не йти проти власної совісті, власних принципів…Але так чи інакше життя все одно розставить все на свої місця!)

  21. Наталія :

    Императорский клуб. Интереснейший фильм, просматривая который я заметила, что пользуюсь теми же приемами в борьбе за внимание и уважение с наиболее сложными учениками. Возможно, я могла бы допустить такую же ошибку. Но данный поступок учителя был однозначно большой ошибкой. Нельзя нечестно оценивать, даже ради возможного блага ребенка.

  22. Наталія :

    Триумф: История Рона Кларка. Прекрасный фильм с традиционным сюжетом о хорошем учителе, попавшем в бедный район. Радует, что фильм рассказывает историю реального человека.

  23. школа 263 :

    Я подивилася фільми. Такі події трапляються в житті. Вразив фільм ”Імператорський клуб”. Що для одних може бути величезним подарунком, то для інших може здаватися звичайними речами. Одній дитині даси шанс і вонавсе зробе щоб тебе не розчарувати, а друга буде вважати що ти їй ще й винен. Якщо людина гнила,то її ніщо не виправе

  24. Надежда :

    фильм ‘ИМПЕРАТОРСКИЙ КЛУБ’интересен тем, что заставляет задуматься о последствиях желания переделать уже вполне сформировавшегося гонористого ‘мажорчика’.Беседа с отцом этого подростка уже должна была насторожить педагога, ведь яблочко от яблоньки…А другой мальчик всей душой, всем сердцем хотел достичь титула.Верил учителю.А увлеченный своим экспериментом педагог не нашел даже возможным утешить расстроенного мальчишку.Из этого ученика вырос хороший человек,понимающий и умеющий прощать.
    Фильм ‘Общество мертвых поэтов’-ОЧЕНЬ сильный.Ради того,что происходит в самом конце фильма,стоит жить.А родителям пора бы уже понять,что дети не являются их собственностью.Многим из нас тоже неплохо было бы думать самостоятельно и всегда иметь мужество выступить против лжи.

  25. Дмитро :

    Фільм “Товариство мертвих поетів”. Гарна гра акторів, чудовий сценарій, глибокі емоції.

  26. Ірина :

    “Товариство мертвих поетів” – фільм який акцентує увагу на вічну ПРОБЛЕМУ “батьки і діти”…це було, є, і буде!!!Обов’язково для перегляду батькам!!!

  27. Глава Зінаїда :

    Подивилась фільм історія Рона Кларка (“The Ron Clark Story”, 2006)Содобався.Запам’ятались такі ключові фрази:Школа должна пробуждать чувства и научить мечтать по-большому. Рону Кларку це вдалося.

  28. Валентина Захарченко :

    Переглянувши перші чотири фільми: хочу сказати наступне, кожен викликає свої емоції, думки. Проблеми, що висвітлюються у фільмах, будуть актуальні завжди. Фільм, історія Рона Кларка, заставив плакати, тому що нагадав саму себе. Подібний клас у мене був в 1988р., теж шостий. Якщо буде працювати трикутник батьки – діти – вчитель, то буде результат в будь-якому класі. У кожному учневі треба бачити особистість, бути другом, любити дітей, незалежно від їх здібностей.

  29. Глава Зінаїда :

    Подивилась Імператорський клуб на англійській мові.Фільм цікавий,але була проблема з мовою.Бути вчителем непросто.Але головне треба бути небайдужим до дітей. А це вимагає великих знань і емоцій.

  30. Глава Зінаїда :

    Цікавий фільм Перед классом.Хлопчик з тяжким захворюванням потерпає від нерозуміння навколишніми людьми його стану.Але маленька порція доброти ірозуміння.яку він отримав від оточуючих перевернула все його життя.Як важливо,коли тебе розуміють!

  31. Фільми «Лялечка» та «Перед класом» висвітлюють різні підходи до схожих проблем.
    Система спортивного виховання вилучає дитину ще до школи із звичного середовища і встановлює особливий режим, виховує особливі риси саме для перемоги у спорті. Досвід дітей-спортсменів в певних питаннях більший за досвід однолітків та дорослих. Але багато вони і втрачають, найголовніше – можуть втратити духовний зв’язок із батьками.
    Закінчитися кар’єра спортсмена може в будь-який час, він повертається у «звичайне» середовище, абсолютно не готовий до цього, із думкою про втрачений сенс життя. За кордоном навіть перед візитом до дантиста пропонують поспілкуватися з психологом; звичною є практика консультацій із психоаналітиками. Суспільство у нас не надає ніякої допомоги у адаптації спортсменів до неспортивного життя. Психологічно ламаються дорослі спортсмени, не кажучи вже про дітей. Ні мама, ні вчителі, ні класний керівник у звичайній школі не можуть психологічно допомогти Тетяні, хоч ставлення до неї можна характеризувати як добре, толерантне, є намагання зрозуміти, підтримати і т.д. Допомогу у пошуку нових цінностей може надати ЛИШЕ КВАЛІФІКОВАНА ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА , індивідуально. Ми звикли жити заради улюбленої роботи, сім’ї, дітей, заради певних цінностей, а коли лишаємось без них ? Треба мати певний життєвий досвід, мужність, освіту, щоб прийти до висновку ( наприклад ця порада в роботах Мілютіної К.) : коли ти лишився без нічого – перед тобою наче чистий аркуш паперу і всі інші можливості, які подарує тобі життя, треба тільки роздивитися навколо і почати творити це нове життя (із вакууму народжуються світи).
    У спортсменки є досвід як стати лідером, вона вміє боротися і перемагати. Вона по інерції, щоб заповнити вакуум після спорту, активно застосовує його для перемоги над підлітковим угрупуванням, для перемоги над однокласниками, адміністрацією школи ( легко отримала можливість ходити без форми). Лишається завоювання уваги однокласника і перемога над класним керівником.
    Класний керівник Олена прагне виконати всі педагогічні настанови і стати ідеальним вчителем, своє життя присвячує дітям. Але це єдине, що у неї є. ЇЇ вчили бути якнайближче до дітей, розуміти їх інтереси …. Вона крім учнів у житті нічого не має. ВОНА РОЗЧИНИЛАСЯ В ДІТЯХ, прагне бути лідером дитячого колективу, знаходиться на « одній сходинці з дітьми», не тримає дистанцію. А тут в класі з’являється Тетяна, що претендує на чільне місце в колективі. Починається боротьба між дорослою людиною з обмеженим життєвим досвідом і дитиною, що вміє боротися і перемагати за будь-які ціну. На чесну дуель ( бо після невеличкої перемоги суперниці завжди дають можливість піднятися для подальшого двобою, наприклад побажання Тетяни, щоб Олена була і далі класним керівником) малоемоційно і бездумно дивляться учні та адміністрація школи. Перемагає Тетяна, коли гинучи не приймає допомогу, співчуття, підтримку вчителя, перемагає одним словом « Больно…». Перемога абсолютна, але кому вона потрібна і навіщо ?
    Вчитель не повинен «розчинятися» у дітях, він є особистість, має свої власні інтереси, цілі, плани на майбутнє, він має бути професіоналом, але не повинен бути деформований професією.
    У фільмі « Перед класом» головний герой теж не може пристосуватися до звичайного середовища. Але в нього є мама, яка його підтримує, бореться разом з ним, безперервно шукає вихід із складної ситуації. В одній з багатьох шкіл директор знаходить спосіб залучити проблемного учня до колективу, але це не усуває подальших проблем. Фактично там теж немає професійної психологічної, соціальної, адміністративної підтримки кваліфікованих фахівців. Адміністрація шкіл усувається від розв’язання конфлікту, не бажає надати допомогу, а просто не бере на роботу.Як що узагальнити, то «і там, і тут» адміністрація традиційно не хоче мати справу із вчителями з вадами здоров’я, занадто молодими і такими, що не мають досвіду, занадто літніми і т.д. При професійному навчанні студенту надано знання, що кваліфікуються як відмінні, але не надано спосіб, як людині з вадою стати вчителем. На відміну від оточення у фільмі « Лялечка» головний герой живе у небайдужому соціумі, його або не сприймають, осуджують, або підтримують, спілкуються. У нього теж бажання бути лідером, перемагати, але воно доповнене доброзичливістю, вмінням пошуткувати над собою, добрим гумором, відкритістю. Він «не розчинився у дітях», крім мети стати гарним вчителем у нього ще багато інтересів : самовдосконалення, спорт, майбутнє навчання, створення гарної сім’ї, навіть таке несерйозне з нашої точки зору бажання – стати талісманом спортивної команди. Бути вчителем – необхідний, бажаний, жаданий, але не єдиний елемент щасливого життя розвиненої гармонійно особистості.
    Педагогічна майстерність має початок із створення правильної системи керування освітнім середовищем, наукового підходу до виховання педагогів, активної співпраці батьків та освітян. В деяких моментах неправильно вчать педагогічної майстерності, керівникам в деяких моментах дають погані настанови та рекомендації, не достатньо вчать виконувати свої функції, але в окремих випадках вчитель самотужки знаходить вірний шлях до самовизначення себе як педагога – « мій недолік і створив мене як вчителя». Вчитель має бути особистістю, тоді він цікавий і корисний іншим та й в першу чергу собі.
    Якщо система на працює, треба починати із себе. У Литвака є цікавий вислів : подивися у дзеркало і ти побачиш свого головного ворога; переможеш його – всі інші порозбігаються.

  32. Антоніна :

    Доброго дня! Я подивилась три фільми: Імператорський клуб, Історія Рона Кларка і Перед Класом. Всі три фільми дуже цікаві і Їх цікаво дивитися, бо під час перегляду ти намагаєшься міркувати, а як би ти вчинив на місці главного героя. І хочу відмітити, що на жаль в деяких ситуаціях, я б не впоралась і скоріш за все опустила руки. Але мене дуже вразило бажання головних героїв бути вчителем не зважаючи ні на що і навіть на фізичні вади. Тому з цих трьох фільмів мені більш сподобався фільм: “Перед класом”. Я закачала його з інтернету на планшет і іноді передивляюсь.

  33. Любов :

    Фильм “Императорский клуб” нужно не только смотреть, но и слушать. Каждая фраза – цитата, которую можно взять за кредо жизни. Вот только несколько из них:
    – я просто учитель;
    – завершение зависит от начала;
    – характер человека определяет его судьбу;
    – мудрость, приобретаемая в стенах школы, надлежит использовать во благо себя и других;
    -успех всей жизни не определяется одной неудачей или одним триумфом;
    у великого учителя нет большой личной истории, вся его жизнь переходит в другие жизни. Это люди – столпы, на которых стоят наши школы. Они гораздо важнее, чем сами стены школьных зданий, и они останутся той нежной силой, которая раскрывает наши таланты.

  34. Лактіонова :

    Я посмотрела фильм…
    Фильм несомненно стоячий, глубокий, жизненный .
    Его полезно посмотреть и подросткам, и родителям, и учителям. В фильме делается акцент на человеческих взаимоотношениях, на жизненных ценностях. Учитель Хандерт искренне любит, преподаваемый им предмет, стремится дать ученикам больше, чем просто знания. Он стремится воспитать учеников, изменить их, вдохновить.
    Но, даже великие учителя не идеальны, это люди, которые совершают ошибки. Они в первую очередь люди. А всем людям свойственно ошибаться. И это свойство субъективно: может поступи он тогда иначе – все могло быть гораздо хуже. А сын сенатора живет в среде лжи гораздо больше времени, чем учится в школе. Поэтому мне кажется, что от ошибки учителя ничего не зависело.
    И самое главное это в конце: хорош тот учитель, к которому ты приведешь своего ребенка.
    Лактионова И.Н.

  35. Мария :

    Есть фильмы,после просмотра которых,больше думаешь о своей работе.К этому небольшому числу относится Императорский клуб. Что важнее: Успех любой ценой или честь? Вопрос риторический. Именно от нашего выбора зависит многое. А также очень важно уметь просить прощение и прощать. Нередко случается,когда время уносит самое дорогое,а нужно многое успеть… Прощайте и учитесь просить прощение.

  36. Мария :

    Фильм «Перед классом».Я работаю с детьми-инвалидами и часто вижу,как воспринимают их люди. Недостатки других- это не повод тыкать в них пальцем, обзывать и насмехаться. Как важно помочь, поддержать и воспринимать людей с ограниченными возможностями, как ни в чем не бывало, не с жалостью, а нормально…. Это будет самая лучшая помощь! Очень понравился фильм!

  37. Алла :

    Понравился фильм “Триумф”. Где найти учителя с таким педагогическим и жизненным кредо? Как важны правила и их соблюдения понимают все, но выполнять их дано не каждому, а тем более помочь ученику “захотеть”их выполнять! Может в Украине наступить такой момент, когда нам очень будут нужны “Роны Кларки”.

  38. Евген :

    Перший фільм – фільм дуже класний, ввідмічу момент саме про зміну заступника директора закладу, навіть в таких закладах пріоритетами є вигдні ЗНАЙОМСТВА. (тобто кумовство і там є)

  39. Людмила Коляда :

    Переглянувши фільм “Куколка” хочеться, щоб більша частина важких підлітків знайшли любов та порозуміння з боку педагогів, суспільства та батьків. Виникає питання “Чому підлітки стають такими?” Важливу роль відіграє в долі дитини і вчитель.
    Чомусь не вразив образ класного керівника. Начебто витончена, душевна, але забагато надривних слів і при цьому дешеві маніпуляції з самовираження, панібратство, безсилля, обмежена мудрість та цілісність, хоча намагається щось робити…

    У фільмі “Хористи” вражає вміння вчителя знаходити вихід із складної ситуації, організувавши важких підлітків таким чином, що кожному з них знайшлось місце у великому “хорі”. Замислюєшся над тим, що школа – це той же великий хор, в якому під керівництвом диригентів-професіоналів кожень учень виконує свою партію. А як буде звучати цей “хор” залежить від нас педагогів.

  40. Попова Валентина :

    Переглянула фільм “Императорский клуб”. Дуже багато вражень та роздумів. Якщо охарактеризувати фільм одним словом – “незаурядный”.Розумне, глибоке кіно і головне необхідне та актуальне.
    На нас вчителів покладається велика відповідальність за виховання моральних якостей людини. І на мою думку, важливо не тільки навчати своєму предмету, скільки навчати бути порядною людиною, у якої є принципи, честь, відповідальність за свої вчинки.
    Перед головним героєм можна “зняти шляпу” за великий професіоналізм, відданість своїй справі, глибоке переживання за результати своєї діяльності ( не хочу говорити “роботи”).
    Прор ситуацію, яка розглянута в фільмі, думаю, що кожна людина має шанс в житті і дуже добре, якщо поряд буде людина, яка зможе цей шанс дати, але ось питання за рахунок іншого?… Наша професія дуже часто ставить нас перед таким вибором і як важливо зробити правильний крок… Кожний має це вирішувати сам.
    Дякую за фільм, передивлюся ще раз.

  41. Світлана :

    Завдяки довготривалому карантину мала змогу переглянути всі фільми. “Імператорський клуб” – головний герой – приклад порядного, толерантного, мудрого викладача. Шанс який вчитель дав учню не виправдав сподівань… Запам’яталися слова: “успех всей жизни не определяется одной неудачей или одним триумфом” Часто ми зустрічаємося з ситуаціями в яких потрібно робити вибір і дуже важливо приймати рішення виважено.
    Після перегляду виникла ідея провести методичну раду на якій разом подивитися даний фільм. Цікаво було слухати висновки вчителів, особливо досвічених, але всі зійшлися до думки, що в даному випадку ризк був доцільним. Ми повинні давати шанс кожній дитині.
    Дуже дякую за таку добірку, перелік всіх фільмів вивісила в учительській.

  42. Олена Балашенко :

    Я подивилась фільм “Императорский клуб”. Проблема, що висвітлюється у фільмі дуже актуальна. Багато чого в житті людини залежить від вчителя,але не завжди навіть талановитий вчитель може прийняти вірне рішення.Фільм заставляє замислитись над своїми вчинками та їх наслідками. Перед вчителем завжди стоїть питання вибору.

  43. Максимова Наталія :

    Підбірка фільмів дійсно гарна. Переглянула всі. Проблеми різні….Результат один – всьому голова його величність ВЧИТЕЛЬ. Він різний… Але, якщо він дійсно вчитель (куратор, тьютор, порядна людина, фахівець…), до нього йдуть, про нього пишуть, знімають фільми, хвалять та критикують … він дійсно лишає частинку себе в душі учня…

  44. Антоніна Тибольчук :

    Після просмотра першого фільму “Товариство мертвих поетів” зрозуміла, що дивитися ці фільми повинна не тільки я. Якщо раніше були популярні “Педагогічні читання”, то сьогодні в нашій школі відкрито “Педагогічні перегляди”. Скільки фраз, які можуть і повинни стати педагогічним кредом вчителів. Школа повинна навчити мріяти!!! Але найбільше сподобався фільм “Імператорський клуб” (інколи бачиш свої помилки)

  45. Віталій Кабула :

    Переглянув фільм”Історія Рона Кларка”. Як художній витвір з хепі-ендом – типово американський для різношерстного суспільства, але дещо”торкнув” , бо надто багато схожих дитячих доль приходиться і самому спостерігати. Рон , якщо такий реально існував , використав всі можливі засоби педагогічного впливу- у нас це новатор. Ну, звичайно, деякі речі трішки ” притягнуті за вуха” , проте фільм цікавий і дивився не відриваючись, хоча і не люблю фільми типу”Трактористи”,”Вчителі” і т. д.

  46. Наталя Кудленко :

    Фільм “Перед класом”.
    Майстерність педагога 10 з 10.
    Фільм, який ще раз підтверджує, що немає нічого неможливого!
    Головний герой навчився любити себе і сприймати себе, як частину суспільства, не дивлячись на свої вади. Дуже щирий і відкритий до людей!
    Саме тому він – вчитель, який захоплює дітей спільною творчою діяльністю. Якщо сказати простіше, то це той вчитель, який спустився до рівня дитини і розмовляє її мовою!
    Хотіла б, щоб у моїх дітей був такий вчитель.

    Фільм “Лялечка” .
    Майстерність педагога 3 з 10.
    Вчителька – егоїстична молода жінка, яка через свій авторитарний стиль спілкування і залякування не має авторитету в класі. Через свої амбіції не може розгледіти трагедію головної героїні, а ще гірше, не хоче попросити допомоги у більш досвідчених колег.
    Педагог, яка завойовує дешевий авторитет жалістю до себе.
    Педагог, яка не захотіла лідерські якості головної героїні направити в корисне для всіх русло.
    Людина, яка себе і свій комфорт любить більше, ніж дітей!

  47. Лариса Кузнецова :

    Звіт про опанування модулем «Педагогічна майстерність» хочу почати з подяки чудовому викладачу педагогіки Матвійчук Оксані Євгеніївні за прекрасну лекцію. Слухачі курсів з превеликим задоволенням без перерви між парами слухали викладача педагогіки, в якого сяють очі!!! Це – настільки прекрасно, коли людина отримує внутрішнє задоволення від предмету викладання. Саме її ставлення до сучасної педагогіки змогло достукатися до моєї душі і душі моїх колег! Оксана Євгеніївна, щира Вам подяка!
    Друга подяка – Гавронському Вадиму Володимировичу за цікаву можливість опанування модулем шляхом перегляду фільмів з теми «Педагогічна майстерність у кінематографі». Чесно кажучи, мені пощастило спочатку передивитися практично всі запропоновані фільми, прослухати лекцію чудового викладача з педагогіки, передивитися декілька фільмів ще раз, написати звіт і тільки потім прочитати теоретичну частину модуля «Педагогічна майстерність». Саме тоді я стала фантазувати, як головні герої фільмів змогли б:
    1) самоусвідомити важливість педагогічної самоосвіти,
    2) розробити програми професійного самовдосконалення та спланувати заходи щодо її реалізації;
    3) тощо ще на 10 !!! сторінках тексту.

    А тепер мої думки з приводу переглянутих фільмів.
    Учитывая актуальность, я бы поставила на первое место фильм в предлагаемом списке фильм «Писатели свободы»
    Фильм повящен интересной судьбе молодой учительницы английского языка и литературы Эрин Грюэлл, которая попадает на работу в старшую школу калифорнийского города Лонг-Бич.
    Ее класс – группа четырнадцати-, пятнадцатилетних подростков разных рас и национальностей. Они уважают только силу. Они знают, то такое банды и где можно купить наркотики.
    Окружающие для них – пустое место. Практически все испытывали насилие по отношению к себе, пренебрежительно относятся к своей жизни, так как практически в каждого хоть раз стреляли. Они не верят в будущее, не верят, что доживут до восемнадцати лет, так как многие потеряли по несколько близких друзей. Они нанавидят белых только за цвет кожи и не намерены уважать учителя только за то, что он учитель.
    Как выжить учителю, имея такую работу? Как не только выстоять самому, не только дать детям знания, но и помочь детям найти себя в жизни, подарить надежду, вселить веру в собственные силы? Как прожить жизнь, чтобы после тебя что-то осталось и тебя вспоминали? Вот те вопросы, на которые отвечает фильм.
    Нестандартными методами и подходами к процессу воспитания и обучения Эрин Грюэлл удается превратить класс в место, где подростки чувствуют себя комфортно, объединить детей, перебороть бюрократию и воплотить принципы интегрированного обучения в жизнь. Ее ученики обретают способность чувствовать, сопереживать, относиться толерантно к людям с другим цветом кожи.
    Ученики мисс Грю (именно так называют подростки) становятся морально подготовленными, чтобы не только рассматривать и разрисовывать книги с комиксами, но и читать «Дневник Анны Франк « и тайком смахивать слезы с глаз. Именно этим тяжелым подросткам приходит в голову мысль пригласить в американскую школу из Европы Мип. Гиз, голландку австрийского происхождения, которая с 1942 по 1944 годы помогала прятать Анну Франк в оккупированном нацистской Германией Амстердаме. Жизнь этих угрюмых, жестких и жестоких, замкнутых подростков начинает приобретать смысл. Они сами начинают писать дневники, которые потом с помощью учительницы издают книгой «Дневник Писателей Свободы».
    Кажется, цель достигнута – многие из учеников смогли первыми в своей семье закончить школу и даже поступить в колледжи и университеты. Можно восхищаться и плакать, слыша от отца главной героини слова, которые хотел бы услышать каждый учитель: «Ты – удивительный учитель. Эта ноша дана тебе в дар от Бога. Я восхищаюсь тобой, дочь».
    Но какой ценой э дается успех? Мисс Грю, кроме школы работает еще на двух работах, чтобы заработать на покупку книг и экскурсии для учеников. Ей некогда заниматься семьей, уделять внимание мужу. Умом она понимает, что работа – это лишь часть ее жизни, но практически лозунгом ее существования становится девиз «Когда я помогаю детям найти себя в жизни, моя жизнь тоже приобретает смысл». Она растворяется в детях. В результате разрушается ее собственная семья. А быть счастливым только работой человек априори не может. Рано или поздно начинается то, что называют модным термином «эмоциональное и педагогическое выгорание».
    Поэтому безусловно, работая с тяжелыми подростками, необходимо искать нестандартные подходы к процессам преподавания и воспитания, в чем фильм может во многом помочь. Но нужно помнить и о своей собственной семье, детях, близких и о себе, так как у каждого человека своя жизнь одна.
    Фильм «Императорский клуб» рассказывает о жизненном пути элитного учителя в элитной школе. Главный герой – человек нравственный, удивительно преданный своему делу, но и он имеет недостатки и своими действиями во благо( как он считает) ставит под угрозу свои принципы.
    Другие дети, другие подходы, но снова – положенная на алтарь собственная жизнь, платой за которую являются слова одного из учеников: «У великого учителя нет большой личной истории, вся его жизнь переходит в другие жизни. Эти люди — столпы, на которых стоят наши школы. Они гораздо важнее, чем сами стены школьных зданий, и они останутся той нежной силой, которая раскрывает наши таланты».

  48. Олексій Волинко :

    “Тріумф: Історія Рона Кларка”
    В усі історичні епохи поставало питання проблемних дітей. і в різні часи це питання вирішували по різному: від очевидного насилля до знаходження підходів до цих дітей. Названий фільм відображає найбільш сучасні і раціональні підходи до навчання і виховання. Цей фільм справив незабутнє враження. Така унікльна здатність знайти підхід до кожної дитини (а що діти, про яких ідеться у фільмі, проблемні, це очевидно), зустрічається досить нечасто. На мою думку, саме такі шляхи виховання і слід застосовувати у школі. Не секрет, що класні керівники у наших школах роками не бачать батьків своїх вихованців. А щоб зустрітися з батьками ще до того, як розпочинати роботу у класі, такого в нас ніде не побачиш.
    Тому моя велика вдячність творцям фільму, які винятково гарно показали, яким має бути вчитель.

  49. Михайлова Наталія Миколаївна :

    Імператорський клуб
    Фільм сподобався. У роботі вчителя результату одразу, що вийде з того чи іншого учня, не видно. Проходять роки і тоді видно результати його праці. Кожна людина може помилятись, як і головний герой фільму. Те, що його запросили на зустріч випускників через 25 років багато значить. Значить вчитель посіяв в душах учнів добрі, світлі і розумні знання по історії Риму

  50. Михайлова Наталія Миколаївна :

    Хористи
    Фільм дуже хороший. Головний герой – вчитель “з великої букви”. Він зміг згрупувати дітей, на яких всі “махнули рукою”: тільки “карцер”. Те, що такі діти з різними долями змогли розкритись перед вчителем – заслуга самого вчителя. В наших школах дуже багато таких дітей. А вчителів таких, як головний герой фільму – одиниці. Одні бігають зі школи в школу, інші – “якби швидше закінчились уроки”, а треті – “мене це не стосується”. Але ж вчитель повинен бути вихователем в будь-яку хвилину. Тоді зі школи будуть виходити грамотні, культурні діти, а не ті, які не залишають ніякого сліду на Землі

  51. Валентина Камінська :

    Переглянувши фільм “Імператорський клуб”розумієш, що праця вчителя – це круто.Бувають помилки, але – тільки той не помиляється, хто нічого не робить. Дуже приємно зустрічатися з випускниками…

  52. Карплюк Г.О. :

    В повсякденному житті нам ніколи не вистачає часу на те, щоб подивитися гарний фільм. Для мене таким став “Імператорський клуб”. Кожна ситуація, висвітлена у фільмі, змушує задуматися, – як би я вчинив. Дуже розчулили фінальні кадри.

  53. Лариса Сидякіна :

    Переглянула фільм “Імператорський клуб”. Фільм,який дійсно дав змогу подумати,-як би я вчинила в тому чи іншому випадку. Кінець просто вразив. Всетаки професія “вчителя” – це найкраща професія!!!

  54. Лілія Безолюк :

    Насамперед хочу подякувати за підбірку фільмів.Я переглянула “Імператорський клуб”, “Перед класом”, “Куколка” – всі фільми мене дуже вразили.
    Найбільше сподобався фільм “Перед класом”.Багатьом вчителям слід повчитися в головного героя Бреда, який незважаючи на свою хворобу, не зупиняється ні перед чим, і, навіть, після 24 відмов не падає духом і продовжує йти до своєї мети.
    Боротися і перемагати має можливість кожен. Необхідно, просто, вірити в свої сили і з впевненістю йти до поставленої мети.

  55. Igor Karpatov :

    Фильм “ХОРИСТЫ”:
    1.После военные годы ( 1949г) – очень трудное время, во всех отношениях.
    2.Франция пережила 2-ве мировые войны, погибло очень много мужчин, женщин.
    3.На детскую психику легло: безотцовщина, ужасы войны, плохое питание, отсутствие внимания и доброты родительской.
    4.Дети в воспитателе, в учителе ищут поддержку в своих жизненных трудностях.
    5.В коллективе у детей появляется чувство: соперничества, лидерства, коллективизма и очень часто это вытекает в негативные поступки, не окрепший
    детский ум склонен делать негативные поступки не со зла.
    6.Надо заинтересовать детей, объединить вокруг позитивной цели и идти сними по этому созидательному пути.
    7.Важная роль в воспитании любого человека- это знание и применение Библейской мудрости.
    8.Когда человек с любовью что то создает, то терпение, настойчивость, аккуратность постоянно присутствуют в его труде, а воспитание ученика, это тот
    труд, где нужно с любовью христианской применять бесконечное терпение, постоянную настойчивость и точную аккуратность.
    9. Директор интерната для трудных подростков Рашен, воспитанием детей не занимался и дети были предоставлены сами себе. Рашен относился к подросткам
    используя метод “кнута и пряника”, так как воспитанием учеников никто не занимался, поэтому в основном доминировал “кнут”. Директор интерната не понимал,что дети не робаты и могут нашалить не со зла.То что директор постоянно
    страхом воспитывал детей, это вызывало у них чувство мести и уже сознательных злых поступков.
    10.Новый учитель музыки Клемент Матье, был по натуре добрым и справедливым человеком и в своей педагогической работе в интернате этом пошел по правильному пути,используя добродетельность и справедливость. Матье понимал, что детям не хватает родительской заботы, подростков нужно заинтересовать полезным делом, необходимо дать им понимание о зарабатывании денег честным трудом. Клемент
    знался на хоровом искусстве и не поленился объединить детей в хор, это как раз
    помогло подросткам понять: что они кому то нужны,что можно быть полезным друг другу в хорошем деле, что можно созидать и они стали получать удовольствие переполненное гордостью за хорошо выполненное пение в хоре.
    11. Клемент Матье относился к сиротам, к полу сиротам, ко всем ученикам по отцовски и трудно воспитываемые подростки стали проявлять к нему уважение.
    Поэтому сирота Папино своим детским искренним сердцем выбрал себе в отцы именно
    Матье.
    12 Этот фильм очень духовный и его нужно просмотреть всем учителям и ученикам.

  56. Igor Karpatov :

    Фильм Триумф: история Рона Кларка.
    1.Ученики трудного класса начальной школы, погрязли в трясине житейских проблем и взрослых развлечений.Учеба вызывала у них раздражение. Эти ученики понимали, что в образовательном смысле они на дне и поэтому демонстративно
    реализовывали себя в беспорядке, чтобы таким образом выделится.
    2.Родители занятые работай и отдыхом, не понимая психику своих детей, не могут
    правильно оценить ситуацию и заинтересовать своего ребенка учится.
    3.Директору нужны показатели для дальнейшего финансирования его школы, а каким способом улучшить показатели у директора представления нет.
    4.Учитель Рон Кларк, уникальный человек:
    Во-первых: Прощал тех, кто его оскорблял.
    Во-вторых: Начал с помощью родителей влиять на детей.
    В-третьих: Учитывая, что без внимания не будет понимания темы, Рон Кларк начал с воспитания этих детей,личным примером показывал свое уважение к ученикам.
    В-четвертых:В обучении этих детей Кларк использовал: игровую форму, вселял уверенность в них,в каждом ученике находил способность к чему то,хвалил за успехи,проводил индивидуальные занятия,жертвовал своим здоровьем,высвобождал ученику время для домашнего изучения,использовал дистанционное обучение, применял систематизацию материала учебного для лучшего запоминания темы.
    В-пятых: Поощрение учеников за их достижения не маловажный фактор стимуляции к учебе, совместные походы в театр укрепляют доверие друг к другу.
    5.Кларк продемонстрировал, что обучить можно и трудно воспитываемых учеников.

  57. Ирина Руденко :

    Фильм Императорский клуб мне понравился.Показано, что роль учителя в жизни любого человека важна!А также то, что учитель не может изменить характер ученика,его природные особенности, не может даже давая знания об окружающем мире, но может и должен быть честным с учеником и с собой.Показано, что главное в работе учителя в общении с учеником находить взаимопонимание, тогда процесс обучения и воспитания будет более эффективным.

  58. Віталій :

    Віталій. Продивився декілька фільмів. “Імператорський клуб” та “Тріумф”. Прекрасні фільми. Чудова гра акторів. Фільми актуальні і сьогодні. Ставити перед собою мету у різних соціальних сферах по вихованню дітей це велика мета. Досягти її за рахунок різних способів і є вищим пілотажем для вчителя.

  59. Андрій Тихонов :

    На даний момент переглянув лише “Большая перемена” та “Письменники свободи”. Але обов’язково перегляну і інші запропоновані фільми. Стосовно переглянутих – хочеться зацікавлювати учнів-дітей щодня щохвилини щоуроку. Головне – показати дітям красу свого предмету (Фізика:) та виховати справжню Людину! Бо ці люди подорослішають і будуть будувати нове життя для людства, а яке воно буде – залежить саме сьогодні і саме зараз від нас і нашого ставлення до них!

  60. Ольга Нижник :

    Молодим педагогам варто вчитися на таких кінострічках. А кожен із досвідчених вчителів, я думаю, впізнає себе в певних епізодах переглянутих фільмів. Найбільше сподобався “Імператорський клуб”, де показано самовідданість вчителя. На жаль, в наш час це не цінується. Найвищою оцінкою в діяльності педагога є вдячність учнів, особливо через 25 років після закінчення навчального закладу.

  61. Після перегляду фільмів, особливе враження на мене справив фільм “Перед классом”.Вчитель у цьому фільмі повів себе дуже непрофесійно, оскільки висміювати вади здоров’я на публіку – річ антипедагогічна. У такому випадку, вчитель має вирішувати дану проблему індивідуально. Та навпаки, всіляко підтримувати, та допомогти адаптуватися дитині з певними вадами.
    Переглядаючи фільм “Общество мёртвых поэтов” я був дуже неприємно вражений методикою пояснення та “заохочення” до навчання вчителем. Викладач навпаки повинен показати учням, що вони знаходяться на роздоріжжі, і правильний вибір залежить тільки від їхньої праці і наполегливості.

  62. Тетяна Халмурадова :

    Я дуже вдячна за цікавий модуль з педагогічної майстерності!
    Хочу почати свій коментар стосовно фільму “Імператорський клуб”. Усі спрямованості педагога майстерно втілені в образі учителя античної історії, що робить його тим ідеалом до якого, на мою думку, кожен викладач повинен прагнути. Але зробивши помилку, учитель поступився своїми принципами перед власним его. А коли зрозумів, що помилився, визнав свій вчинок як професійну поразку.
    Чи завжди ми, вчителі, визнаємо свої помилки?
    Аналізуючи інший фільм “Товариство мертвих поетів”, я дійшла наступного висновку. Намагаючись зацікавити учнів до вивчення літератури, вчитель застосовує різні прийоми педагогічного впливу. Проте ці прийоми націлені не тільки на це, але й на формування в учнів власного бачення, власної думки не тільки на літературу чи поезію, а і на те, що відбувається в їхньому житті. До речі, це той, хоч і маленький, епізод, коли учитель сприяє розвитку творчості учня. Такі умови, на мою думку, найсприятливіші для формування особистості дітей. Тільки так молода людина може зрозуміти, який фах йому до душі, чим би він хотів займатися у житті і щоб це дійсно приносило задоволення. На жаль, ми не завжди у дітях бачимо тих, кого вони самі у собі бачать. Звідси – проблема батьків і дітей.

  63. Олексій Волинко :

    “Імператорський клуб”
    Після перегляду фільму “Тріумф…” цей фільм справив не таке сильне враження, але слід сказати, що фільм теж по своєму цікавий. Особливо сподобався метод, у ході якого відбирають переможця змагань. Цей метод можна легко застосувати у навчальному процесі і поряд з іншими методами (олімпіади і т. п.) застосовувати для публічного відбору кращих із кращих знатоків у тій чи іншій науковій та навчальній сфері. Може тоді менше буде різного роду липових нагород…

  64. Ирина Руденко :

    Фильм Триумф История Рона Кларка я посмотрела с интересом.Борьба за каждого ученика -основа сюжета.Фильм показывает успешного учителя, который погружаясь в жизнь и проблемы своих учеников помогает им в обучении, учит дисциплине, собранности, ответственности.Идеальный вариант учителя.В реальной жизни не всегда даже идеальный учитель может справиться с обучением равнодушных учеников!

  65. Олена Вороненко :

    Спасибо за доставленое удовольствие! Посмотрела “Императорский клуб”. Очень добрый и мудрый фильм. История, которая будет всегда актуальна. Каким должен быть учитель, насколько велика его ответственность, и как тяжело побороть равнодушие, черствость, амбиции и лень.

  66. Світлана Махоніна :

    Після перегляду фільму “Тріумф. Історія Рона Кларка” я ще раз пересвідчилася, що без любові до дітей педагог не зможе навчати дітей. Цей фільм показує вчителя, який застосувавши педагогічний прийом, зміг навчити дітей, від яких майже всі відвернулися. Доля цих дітей байдужа навіть для їх батьків. Вчитель Кларк зумів дати дітям зрозуміти, що в них все вийде, коли вони будуть прикладати зусилля в навчанні і зрозуміють для чого потрібно вчитися. Вчитель повинен вміти побачити талант у дитині і допомогти розвинутися йому. Самим яскравим девізом педагогічної майстерності Кларка:” Я вчу вас, а ви вчите мене, а разом ми вчимося любити вчитися”.
    Після перегляду фільму “Перед класом” я пересвідчилася, що якщо у людини є мета і вона прагне досягти її, то обов’язково це здійсниться. Цей фільм показує труднощі, які переживає дитина з обмеженими можливостями. На шляху головного героя Бреда зустрічаються вчителі, для яких ця дитина не вписується в процес навчання і вада дитини їх дратує. Але знайомство з директором школи перевернуло життя маленького хлопчика із синдромом Туретта. Дітей з вадами здоров’я треба приймати як звичайних людей і тоді не буде ніяких перешкод у навчанні. Віра близьких людей дала змогу Бреду здійснити свою мрію – стати вчителем. Це говорить про те, що кожна людина може досягти своєї мрії. Ці фільми мені дуже сподобалися.

  67. Любка Е.Н. :

    С удовольствием просмотрела фильм «Триумф. История Рона Кларка». Он меня по-настоящему впечатлил, еще большее удивление и восторг вызвало то, что фильм основан на реальных событиях. И это вселяет огромную надежду на то, что безвыходных ситуация на самом деле не существует, нужно просто найти правильный «ключ от выхода». Именно это и сделала главный герой фильма Рон Кларк. Он нашел тот самый ключик к каждому сердцу своего ученика, использовал игру как способ организации учебного процесса, проявил искренность чувств и за это был вознагражден настоящим успехом. Но самая большая награда досталась детям, они не были брошены на произвол судьбы, они получили отличный старт, умение учиться и любовь к знаниям. Искренне хотелось бы чтоб каждый учитель хотел и мог изменять жизни своих учеников в лучшую сторону, как это делает Рон Кларк.
    Спасибо за невероятную подборку фильмов, из которых можно бесконечно черпать идеи и вдохновение.

  68. Олена Вороненко :

    Как ни странно, но фильм “Триумф История Рона Кларка”, поднял настроение. Очень жизнеутверждающий сюжет. Любить детей, любить свою работу так самоотверженно и бескорыстно. Можно только пожелать всем встретить такого учителя в жизни.

  69. Таісія Ткачук :

    Дуже сподобався Тріумф! Побільше би таких Кларків нашій Україні! Тоді бідні “відсталі” дітки малиб шанс “вирватись” вперед, повірили б у себе…

  70. Сьогодні бути вчителем не дуже почесно. І заробітна плата мала, і вимоги до вчителя не заохочують молодь до цієї професії.Я переглянула різні кінострічки, в яких доля вчителя, його невдачі і досягнення переплітаються з сюжетом або вся увага зосереджена на образі конкретної людини. Але, на мою думку, кінострічка “Доживем до понедельника” одна з найкращих.Вчитель історії Тихонова -це зразок справедливості і гуманізму, інтелекту і толерантності, непримиренності і активної життєвої позиції. Ця постать вчителя в кіно може і сьогодні бути прикладом для молодого вчителя.

  71. Чернишенко ЛП :

    “Імператорський клуб” – це геніальна робота яка висвітлює проблеми сьогодення. Розкриває стосунки між учителем, учнем та його батьками. Що вчитель може, як дати шанс учню, так і посіяти в душі його розчарування. Але треба нам памятати, що робота вчителя заключається в тому, що отримуючи знання учні змінювали свій характер, а отже і долю.

    “Перед класоом” – як важливо яких людей ми зустрічаємо на своєму шляху і як добре, що це людина, яка може тобі дати шанс повірити в себе.

  72. Шулежко Віра :

    Тріумф: історія Рона Кларка (“The Ron Clark Story”, 2006)- дуже сподобався фільм, він надихає на працю. В цьому фільмі показано, що Навіть “важкі” класи можна зацікавити навчанням. Після перегляду , я зрозміла , що мої класи вже мають не поганий потенціал і з ними хочется працювати.
    “Перед класом” (“Front of the Class”, 2008)- фільм показує, що кожна людина має знайти себе в суспільстві. Ми жаліємось, як важко працювати педагогом, але дивлячись на головного героя цього фільму, ти розумієш, що немає меж людським можливостям.

  73. Людмила :

    “Імператорський клуб” – глубокий фильм о высших ценностях человека, которые играют ключевую роль в его судьбе, т.к. от них зависит принятие решений, взаимоотношений с другими людьми. После просмотра этого фильма хочется помолчать, подумать о фильме и о своих поступках как учителя… Очень мудро сказано на 1.34.30… Жаль что Седрик Бел так ничего и не понял…

  74. Фунікова В.М. :

    Хочу подякувати за підбірку фільмів. Перегляд навів на думку, шо найважливішим для вчителя – це вміння спілкуватись, бути зрозумілим, жити та працювати з оточуючими, отримувати результат, ухвалювати рішення та відповідати за них, розуміти інших.
    Особисті якості вчителя (доброзичливість, чуйність, урівноваженість, витонченість, толерантність, людяність) – це одна з найголовніших складових професії.

  75. Северенчук Юлія :

    Велике спасибі авторам такого модуля з навчання. На жаль, більшість з нас потребує зупинки, під час якої є можливість задуматись: «Що я уявляю з себе, як людина, як вчитель?». Це стало можливим під час перегляду фільмів.
    «Лялечка»- фільм про те, як спортсменка, що завжди націлена на перемогу, має через складні життєві обставини(травму)пристосуватись до звичайного життя. І також, це фільм про класного керівника, яку навчали чинити завжди правильно, виконувати педагогічні настанови – але за цим самотня людина.
    Висновок: потрібно чітко окреслювати особисте життя і власне роботу. Щоб вчитель не загубив себе, розчинившись в дітях.
    «Тріумф: історія Рона Кларка» – надихає на працю, теж дуже пов’язаний з сьогоденням. Це дійсно велика майстерність вчителя в проблемному класі- досягти успіху. Життєве кредо: «Я вчу вас, а ви вчите мене…».

  76. Шкварко Руслана :

    Фільм « Товариство мертвих поетів » має цікавий та непередбачений сюжет, у центрі якого вчитель англійської літератури приватної школи для хлопчиків. Прийшовши до закладу, який свого часу закінчив сам, він намагається пояснити учням, що мистецтво не можна розкласти на схеми та терміни, як дуже часто робимо це ми – викладачі точних наук. Він хоче змусити їх сприймати серцем та душею, розуміючи та аналізуючи життєвий шлях поета. Тому, на мою думку, одним з найяскравіших і шокуючих моментів, для учнів, є перший урок, і відразу вимога вчителя виривати сторінки підручника з критичним матеріалом. Проте діти не знають як реагувати на таке прохання, як порушити звичні методи, прийоми та засоби навчання.
    Один із відмінників, отримавши зауваження, починає виривати сторінки книги під лінійку, і цим приводить до повного нерозуміння ситуації, в першу чергу, самого себе.
    Цей фільм навчає критично сприймати будь – яку інформацію, вчить аналізувати та узагальнювати, аргументовано висловлювати власну думку.
    Другий момент, вражає своїм трагізмом та налаштовує на думку, що дитина, це – особистість, вибір якої треба поважати, щоб не спричинити суїциду. … Люблячі батьки не сприймали захоплення свого сина серйозно, не хотіли бачити його актором, не зважаючи на талант. Отже втратили дитину назавжди. Так і ми, вчителі, біжучи за програмою, прагнучи побільше повнити знання важливими поняттями і формулами не помічаємо у своїх учнях зірочок, а інколи і мега – зірок.
    Основний лейтмотив фільму, на мою думку: вчитель має розкрити індивідуальні здібності дитини, навчити її нестандартно мислити в не типових ситуаціях, мотивувати та заохотити її в цьому навчанні і не засіяти у своїх учнях комплекси, а навпаки розвивати в них самих думку про те, що кожен із них, то є наче окрема планета у всесвіті, яка прекрасна по своєму, та індивідуальна в своїх думках і висловлюваннях.

    «Письменники свободи» цей художній фільм засновано на реальних подіях, про так званих важких підлітків, особисто у мене викликає багато позитивних емоцій. Спогади Грюел про початок її викладацької кар′єри ( і мене відправили до моїх перших днів праці у школі), яка переросла у дещо більше, а чим просто робота. Усі її знання, терпіння і прагнення вилилися у плід колективної творчості з учнями, у « Щоденник письменників свободи ».
    У класі головної героїні зібралися представники різних націй, і деякі знущалися над темношкірим однокласником. А, вона, просто супер, не читала не читала довгих промов і нотацій, які з присмаком моралізаторства ніколи не змінить світ. Вона обрала « Щоденник Анни Франк » для того аби показати як таке ж зневажливе ставлення одного народу до іншого зробило можливим знищення мільйонів людей.
    Чудово змальована конфронтація між завучем школи і Ерін Грюел, яка намагається вибити книги для учнів, які можуть вплинути на них. Вона не чекала доки уряд підніме заробітну плату чи школа виділить кошти…Проста вчителька пішла підробляти на вихідних у готель…і закрутилася історія перетворення… Потім на її ж кошти весь клас поїхав у національний музей жертв холокосту.
    Головній героїні, звичайному вчителю, вдалося неможливе! Вона знайшла правильні дії і поєднала дітей-ворогів різних банд в одну сім’ю, які хвилювалися один за одного і відверто хотіли закінчити школу та отримати диплом разом.
    Кожен, хто подивиться цей фільм навряд чи залишиться байдужим, адже це не просто фільм – це історія життя і історія важкого шляху до пошуку свого місця під сонцем, особливо для тих, кого так зване цивілізоване суспільство відкидає на задній план, штовхаючи до злочинів.

  77. Лариса :

    Один из самых лучших и позитивных фильмов. Главный герой фильма, Бред Коэн, имеет непреодолимую тягу быть учителем. Также Бред имеет очень редкую болезнь- Синдром Туретта, из-за которой ему постоянно отказывают в приеме на работу. Но в фильме мы не видим больного человека, мы видим человека,который пытается исполнить свою мечту. Ничему нельзя позволять остановить тебя на пути к мечте ни в работе, ни в любви.

  78. Лариса :

    Фильм “Куколка”
    Сложная драматическая история о спортивной карьере и реальной жизни. Главная героиня и классная руководительница похожи характерами. И та, и другая противостоят стереотипам. Но девочка оказалась крепким орешком, подмяла под себя всех. Себя только не смогла побороть. Сцена в спортзале жесткая. И эти куклы на дереве. Фильм на все времена.

  79. Фільм “Императорский клуб” про відданість педагога своїй професії. Майже все життя він віддав своїм учням.Фільм і про помилку вчителя і на скільки це вплинуло на його учнів. Але в цілому учні отримуючи знання, можуть змінити свій характер , а отже і свою долю.
    Фільм “Лялечка” в якому головна героїня екс-спортсменка, яка відірвана від життя через спорт, не може зрозуміти реальних речей.

  80. Півторацька Валентина :

    Педагогічна майстерність у кінематографі.
    У фільмі-драмі «Імператорський клуб» розповідається про вчителя історії , який є професіоналом, любить і розуміє своїх учнів, виховує їх власним прикладом, запалює в душах вогонь любові до свого предмета.Так і має бути.Бо лише тоді, коли ти любиш свій предмет і дітей,
    зявляється довіра до тебе і ти можеш здійснювати процес навчання.
    Але помилки бувають у всіх.Тому важливо бути принциповим,поважати себе, інакше в майбутньому може прийти розчарування та біль.
    І, звичайно,у суспільстві має бути повага до вчителя,бо ця професія –особлива.

  81. Юлия Лобанова :

    Посмотрела фильм «Общество мертвых поэтов». Прекрасный учитель, умеющий увлечь учеников, заставить их мыслить, иметь собственное мнение… Мне кажется, что этот фильм обязательно должны увидеть родители подростков, которые часто подавляют желания своих детей. Еще раз убедилась в том, что учителя не кому защитить.

  82. Систалюк Олена :

    Висновок з переглянутого: “Шлях справжнього ВЧИТЕЛЯ – самозречення”. Насправді, таких ідеалістів серед нас небагато. Не те, щоб я не любила свою роботу, але я не така, як і більшість моїх колег… Проте, фільми надихають саовдосконалюватись.

  83. Протащук :

    Дуже потрібні фільми, які вчать критично мислити, узагальнювати власну думку; показують як вчителю не втрати дитину, а навчити її нестандартно мислити, розвіювати власні комплекси. Готують особистість до життя.

  84. Марина Солов'янчик :

    Щиро дякую Вадиму Володимировичу за чудову можливість перегляду фільмів. Фільм “Перед класом” обов’язково переглянемо всім колективом, тому що в школі запровадили інклюзивне навчання для дітей з аутичними розладами.

  85. Старчієнко Олена Анатоліївна :

    Переглянула фільми, найбільше вразив фільм – “Лялечка”. Багато різних емоцій. Вважаю, що цю кінострічку обов`язково треба переглянути не тільки педагогам, а і тренерам спортивних шкіл! Попередити проблему Тетяни могли б психологи та велика турбота мами, але дівчинка цього не отримала, і як результат – її вчинки. Є про що задуматися педагогам.
    Хотілось, щоб фільми про щколу залишали позитивні враження, тому що останнім часом більшість кінострічок висвітлюють тільки негатив та проблеми. А досягнення сучасної педагогіки залишається за кадром.

  86. Дуже вдячна за гарний підбір фільмів про школу. Представлені фільми різних країн і режисерів зі своїми національними і культурними традиціями. Але не залежно від цих особливостей в методиці навчання та стосунках вчителя і учнів є багато спільного.
    Найбільше вразив фільм ” Товариство мертвих поетів” з чудовим Робіном Уільямсом в головній ролі.
    Для класичної школи “стовпи”: Традиції. Честь. Дисципліна. Досконалість – дуже важливі,щоб вистояла сама школа як навчальна установа.Але вона обмежує особистість учня.
    І тільки приходить вчитель,який торкається душі учня,має до кожного ,як ми говоримо,особистісний підхід,всі учні раптом стають творчими.
    Але вчитель також повинен відчувати наслідки свого впливу на учнів.Інколи важко рвати на тільки шкільні .а й сімейні традиції дітей.
    Вчитель має бути новатором,але і відповідальним за те,як його навчання впливає на їх долі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*